Bijgewerkt op: 12-02-2024

De speltak Welpen is er voor kinderen van 7 tot 11 jaar.
 (Ben je op 1 september van het nieuwe seizoen 11 jaar dan ga je naar de scouts)

Elke week doen we iets leuks en af en toe ook wel eens iets spannends. We worden soms vies en nat, maar dat hoort er allemaal bij.

We leren b.v. over de natuur, spoorzoeken, dieren, onze hulpdiensten, we kijken wel eens een filmpje en we knutselen ook nog af en toe. Ook maken we popcorn en marshmallows boven het vuur die we dan gezellig met z'n allen op eten.
We wandelen en spelen in de bossen, we bouwen een hut en bij mooi weer spelen we soms waterspelletjes. We hebben ook wel eens aangepaste opkomsttijden omdat we dan op pad gaan naar bijvoorbeeld Zandziebar, een greppeltocht hebben in het donker, ons pop-up restaurant open is of een gezamenlijk evenement met de andere speltakken.

In het Scouting seizoen gaan we ook insignes halen, het varieert per seizoen maar gemiddeld proberen we er 2 tot 4 per jaar in te plannen. Bijvoorbeeld het zakmes of vuurinsigne, maar ook EHBO, Ik, spoorzoeken, een nachtje in een tent, entertainment of natuur. Voor iedereen is er wel wat wils. Er  zijn er een heleboel.

We hebben een ouder/kind weekend (met overnachting in eigen tentje met papa of mama) bij onze eigen blokhut. We gaan op kamp en verblijven dan in een blokhut van een andere scouting vereniging en ook doen wij wel eens mee aan andere activiteiten zoals b.v. de "natuurwerk dag".
(Note: alle activiteiten onder voorbehoud.)

Is het tijd voor avontuur? Je mag 3 keer komen snuffelen om te kijken of je het wel leuk vindt en als je dan blijft word je in januari geïnstalleerd.

Opkomst: zaterdagmorgen van 10.00 tot 12.00 uur
Leiding: Dorien, Kim en Jan.

De Welpen en hun leiding zijn dringend op zoek naar een collega leiding (m/v). Iets voor jou? Klik hier!