Bijgewerkt op: 19-07-2023

De speltak Roverscouts is er voor jongeren vanaf 18 tot 21 jaar.

De Y-vormige stok heeft een centrale plek binnen de speltak roverscouts. Je ziet 'm op het speltakteken, de uitdagingenbadge en de Partenza-dasring terugkomen. De stok staat symbool voor de keuze die je als roverscout maakt aan het eind van de speltak: je gaat de vaardigheden die je binnen Scouting hebt opgedaan, inzetten in een functie binnen Scouting en geeft zo Scouting door aan de nieuwe generatie óf je stopt met Scouting, maar gebruikt je vaardigheden actief buiten Scouting.

Opkomst: minimaal 1 keer per maand.
Adviseurs: Bram, Esther en Jeroen