Welpen blouse

Roverscouts blouse

Das (naar scoutshop)
01218 MacLean

Let goed op de naam en het nummer want de dassen lijken veel op elkaar.

Dasring

Bijgewerkt op: 12-09-2023

Informatie over gebruik en aanschaf van de kleding.

Om er helemaal bij te horen en voor de herkenbaarheid is het dragen van een Scouting blouse verplicht ook als je nog niet geïnstalleerd bent.
Deze dienen door de ouders/lid zelf te worden aangeschaft en kan gekocht worden bij een Scouting winkel of online op scoutshop.nl

Vanaf het moment dat het lid geïnstalleerd is moeten ze ook de das met bijbehorende das ring gaan dragen. Deze dienen door de ouders zelf te worden aangeschaft en op de dag van de installatie aan de leiding te worden overhandigd t.b.v. de installatie ceremonie. Ook deze 2 items zijn te koop in de Scouting winkels of online.
Let op: iedereen krijgt bij zijn installatie van Scouting Valburg het installatie-teken, speltak-teken en de Scouting Valburg badge voor op de blouse uitgereikt.

Waar horen de insignes en badges op je Scouting blouse?

Iemand moet zich vol overgave gaan storten op het opnaaien van de badges en insignes. Hieronder een overzicht wat waar moet komen te zitten op de blouse.
(zie afbeelding)
Nadat je geïnstalleerd bent gaat het speltakteken op de rechter borstzak en het Scouting installatieteken op de linker borstzak.
Op de rechter arm komt bovenaan de Scouting Valburg badge die je ook van ons krijgt bij je installatie.
Wil je het helemaal goed doen komt daaronder de officiële badge van Regio ZON (Regio Zuid-Oost Nederland) waar Scouting Valburg onder valt. Deze kan je bestellen via deze link: https://www.regiozon.nl/
Op de linker arm komen de insignes die je gaat verdienen en boven de linker borstzak komen de recente evenementen badges zoals bijvoorbeeld van de BP-mars, Jotihunt of de seizoens afsluiting badge van Scouting Valburg. Op je rug en rechter onderarm ben je vrij om zoveel mogelijk funbadges te naaien die je o.a. in de scoutshop.nl of bij funbadges.nl kunt vinden.
Verdiende
insignes mogen NIET worden over gezet op de blouse van de volgende speltak wel kan je ze b.v. overzetten op een kampvuurdeken of je dekbed.

Deze informatie downloaden? Klik hier!

Zoek Scoutshop in de buurt, klik hier!