Heb jij je Scoutcard al gedownload?

Waar kan ik mijn Scoutcard krijgen?

Je Scoutcard kan je downloaden uit SOL: https://sol.scouting.nl/
Dit is je persoonlijke omgeving waar je ook al je NAW gegevens en dergelijk zelf kunt aanpassen.
Na inloggen ga je in het menu naar
'mijn scouting' > 'mijn basisgegevens' onderaan de pagina vindt je de download knop.

Wat kan je met je Scoutcard?

- Op vertoon van je Scoutcard krijg je korting bij het kopen van artikelen in de ScoutShop.
- Je kan kamperen op de ruim twintig labelterreinen van Scouting Nederland. Kijk voor meer informatie op labelterreinen.scouting.nl.
- Je krijgt met je Scoutcard regelmatig korting op verblijfskosten wanneer je kampeert op Scoutingterreinen in het buitenland.
- Je kunt voor jezelf en je familie met aantrekkelijke korting verzekeringen afsluiten.
- Je kunt deelnemen aan (inter)nationale Scoutingevenementen.
- Je kunt de Scoutcard gebruiken om je te identificeren als scout.
- Op de Scoutcard staat in het Engels aangegeven dat je lid bent van Scouting Nederland en ook van de wereldorganisaties WOSM en WAGGGS. Zorg dat jij je Scoutcard altijd bij je hebt als je op reis gaat, want je weet nooit wanneer je hem nodig hebt!

Er komen steeds meer leuke voordelen bij. We houden je op de hoogte! Naast je Scoutcard biedt het lidmaatschap van Scouting Nederland je nog veel meer. Je leest erover op scouting.nl.

Personaliseer je Scoutcard!
Op de achterzijde van de Scoutcard vind je een QR-code. De code is gekoppeld aan de website die jij in Scouts Online hebt ingevuld. Zo kun je bijvoorbeeld de website, Facebook of Instagram van je groep invullen en ga zo maar door. Heb je niets ingevuld? Dan gaat de QR-code automatisch naar www.scouting.nl. De barcode op de achterkant van je Scoutcard bevat informatie over je lidmaatschap en is handig bij het deelnemen aan evenementen.