Bijgewerkt op: 23-07-2023

Vrijwilliger worden iets voor jou?

Leiding geven
Ben jij enthousiast? Kun je goed met kinderen of jongeren omgaan of wil je dat juist leren? Wordt dan leiding bij Scouting Valburg!
Heb je interesse? Mail ons!!

Ondersteunen
Naast direct leiding geven aan onze jeugdleden zijn er nog tal van andere klussen. Zo kunnen we altijd mensen gebruiken voor het onderhouden van terrein, gebouw en materiaal. Interesse? Kom eens langs of mail ons!

Vrijwilliger bij Scouting: geschikt voor iedereen!
Om binnen Scouting als vrijwilliger te kunnen werken is het belangrijk dat je enthousiast bent over het leidinggeven aan onze jeugdleden, of juist het ondersteunen van leidinggevenden. Er zijn jeugdleden in de leeftijd vanaf 6 jaar. In iedere leeftijdsgroep worden andere activiteiten ondernomen, van knutselen en sprookjessfeer in de jongste groepen tot speurtochten, abseilen en buitenlandse kampen bij de oudste jeugdleden. Iedere vrijwilliger vindt daar wel een uitdaging in.

Een van de pijlers die als uitgangspunt dient bij de activiteiten van Scouting is de onderlinge teamgeest en het gevoel "je staat er nooit alleen voor". Je zult als vrijwilliger zeker vele nieuwe vrienden maken op Scouting!

Wat krijgt je er voor terug?
Helaas geen uurloon maar wel eventuele scholing, gezelligheid, jaarlijkse vrijwilligers BBQ, avontuur en je helpt met uw inzet de lidmaatschapskosten voor jou en andere kinderen betaalbaar te houden.

Alle openstaande vacatures vind je hier!

Aanstellingsbeleid en verklaring omtrent het gedrag (VOG)

Wij doen er alles aan om binnen onze organisatie een veilige omgeving te bieden aan onze (jeugd)leden. Net zoals bij een reguliere baan is er bij Scouting Valburg een aannamebeleid voor nieuwe vrijwilligers. Alle informatie omtrent het aannamebeleid van kader en bestuursleden vind je in het top menu bij de downloads. Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is bij Scouting Valburg verplicht. De aanvraag en bijbehorende kosten zijn voor onze rekening. Lees HIER alles over ons sociale veiligheidsbeleid.