De geschiedenis Scouting Valburg

Scouting Valburg is opgericht door Tony van der Heijden in 1966 de naam was toen de Sint Christophorus groep.
De speltak Welpen was in die tijd nog geen gemengde groep. Coby Rothhoff kwam al vrij snel de gelederen versterken.

Het kamp duurde 2 weken en in de loop van de tijd kwamen langzaam aan er steeds meer meisjes bij en ging men als gemengde groep verder.
Bep Van Loon is jaren met een aantal dames de vaste kookstaf geweest tijdens de kamp evenementen.

Antoon Janssen en Dorien Degen hebben de Verkenners (nu Scouts) opgestart en de Rowans (nu Explorers) werden door door Hendrik van Tongeren in het leven geroepen.

Scouting Valburg heeft jaren een oliebollen actie gehad die starten bij Nel Leenders. We hebben gebakken in het Kriekske en de laatste jaren mochten we gebruik maken van de de faciliteiten van Saris 4X4 banden in Valburg.

De blokhut stond in het begin in de Bakkerstraat en had de naam 'Het Kwetternest". Deze was in zo'n slechte staat dat deze is afgebroken en Scouting Valburg vond onderdak in de schuur van de familie Mientjes aan de Tielsestraat.
Scouting Valburg heeft ook nog een aantal jaren in 'het Kriekske' gezeten totdat Rien Voets in 1995 voor een symbolisch bedrag onze huidige locatie heeft kunnen kopen.

In september 2021 is er een start gemaakt met Roverscouts door een groep enthousiaste Explorers en oud jeugdleden die door wilden gaan met Scouting activiteiten.

Het
't Peppelhuus en zijn mooie ligging is tot op de dag vandaag het onderkomen van vele (jeugd)leden die wekelijks avonturen beleven, op kamp gaan, insignes halen en nog veel meer. Kortom voor vele een sportieve en gezellige vrijetijdsbesteding.

Heeft u nog feiten/fotos over de geschiedenis van Scouting Valburg? mail die dan naar ons s.v.p.