Bijgewerkt op: 18-10-2023

De speltak Explorers is er voor jongeren van 15 tot 18 jaar.

Onze Explorerafdeling heeft van Scouting Nederland het afdelingsnummer 742 gekregen, dit maakt ons Explorerafdeling 742 (EA742).

De Explorers organiseren zelf de invulling van hun opkomsten. De begeleiding helpt ze daarbij en leert hen zo de vele vaardigheden onder de knie te krijgen. Daarnaast heeft de Explorerafdeling ook zijn eigen afdelingsbestuur dat volledig uit de Explorers zelf bestaat.

Naast onze reguliere opkomsten op de vrijdagen hebben we door het jaar heen verschillende weekendactiviteiten. Dit zijn zowel eigen activiteiten, alsook deelname aan regionale en landelijke activiteiten. We gaan in het begin van het jaar op winterhike waarbij we buiten slapen onder een zeiltje. We doen ook mee aan de JOTIhunt, een 40-uur durende non-stop vossenjacht door heel Gelderland.

Over het algemeen gaan we in de eerste week van de meivakantie op expeditie naar het buitenland. Dit wordt door expeditiecommissie van de Explorers zelf georganiseerd.

Iets voor jou? Je mag 3 keer komen snuffelen om te kijken of je het wel leuk vindt.
PS: Wil je graag komen, laat het ons even weten, we zijn wel eens weg van de blokhut en dan zou het jammer zijn als we je missen.

Het jaar dat je 18 bent geworden moet je stoppen bij de Explorers, maar daar hoeft het niet te stoppen want je kunt nog naar de RoverScouts en dan b.v. doorgroeien naar (hulp)leiding als scouting helemaal jou ding is!

Opkomst: vrijdagavond van 19.30 tot 22.00 uur (met mogelijke uitloop)
Begeleiding: Bram, Esther, Jeroen en Vince